פריז – עיר של אמנות ותרבות

פריז – עיר של אמנות

מרצה: ד"ר אפי זיו, סופר ומרצה בכיר לאמנות. מדריך סיורי אמנות באירופה.

מחבר הספרים –  "משחקי האלים", "סודות אלי אולימפוס", "הצופן הנוצרי באמנות",  "מיתולוגיה עכשיו", "גיבורי המיתולוגיה היוונית".

 

פריז – עיר אמנות מרתקת תהווה את נושא סדרת הרצאות האמנות החדשה. במסגרת ההרצאות נתוודע למבנים ההיסטוריים, לכנסיות, למוזיאונים ולגלריות, לרחובות ולאמנים שחיו ופעלו בעיר האורות הנוצצת. בסדרה תוצג פריז, באופן וירטואלי, על שלל שכיות החמדה הרבות שלה. מתאים לכל מי שהיה ורוצה לדעת יותר ומתאים לכל מי שמתעתד להגיע ולראות במו עיניו.

 

הרצאה 1 – הלב של פריז: שאנז-אליזה, הארמונות ושער הניצחון

נתחיל את סדרת ההרצאות בתיאור היסטורי קצר של פריז ומיד נצא לסיור בשדרה הראשית של העיר ושער הניצחון אשר יעשו לנו את ההיכרות הראשונה שלנו בעיר. נציץ גם לשני הארמונות – "הגדול" ו"הקטן" ונלמד על אוצרות האמנות בתוכם.

 

הרצאה 2 – ה"נוטראדאם" וכנסיית "סאנט שאפל"

 נסייר ב"אי של העיר" ובו שתי הכנסיות המרשימות והיפות ביותר של פריז – הלא הן הקתדראלה הגותית הגדולה ביותר – הנוטרדאם והכנסייה המלכותית "סאנט שאפל". נראה ונספר גם על השריפה הגדולה שכילתה את הצריח והגג של הכנסיה. נספיק גם לראות את בית הסוהר ממנו יצאה מרי אנטואנט אל הגיליוטינה.

 

הרצאה 3 – המבנים ההיסטוריים של העיר

נסייר במגדל אייפל, ב"אינבליד" בו קבור נפוליון, במבנה האופרה של פריז ונכיר את האזורים השונים של העיר על שלל המבנים המספרים את ההיסטוריה של העיר.

 

הרצאה 4 – כיכר הקונקורד, גני הטיולרי ו"שער הניצחון הקטן"

נמשיך את סיורנו מהעבר השני של השאנז-אליזה ונסייר בכיכר המפורסמת בה הועלו לגיליוטינה רבים וטובים. נראה את כנסיית ה"מדלן" הניאו קלאסית, נטייל בגני הטיולרי ונסקור את הפסלים החבויים בין העצים. נסיים את הסיור בסיפורו של "שער הניצחון הקטן".

 

הרצאה 5 – סביב פריז

נצא מהעיר לסיור קצר בעמק הלואר וארמונותיו, נמשיך לארמון פונטנבלו , לכפר ברביזון, לעיר רואן ונסיים בג'יברני – הכפר בו חי ופעל קלוד מונה במשך עשרות שנים ונתבונן בגנים הנפלאים והגשר היפני של מונה.

 

הרצאה 6 – מוזיאון האורסיי

תחנת הרכבת הפכה לאחד המוזיאונים החשובים ביותר בעולם ליצירות שנוצרו לאחר 1850. נראה את המיטב של מילה, קורבה, מאנה וכמובן האימפרסיוניסטים המרהיבים.

 

הרצאה 7 – מוזיאון רודן והפיסול של פריז

רודן נחשב לפסל האימפרסיוניסטי אשר שינה באחת את הסגנון הפיסולי שהכיר העולם. נייחד לו, ולשאר הפסלים של פריז, כמו בת זוגתו הטראגית – קאמי קלודל ואחרים הרצאה זו.

 

הרצאה 8 – הרובע הלטיני ומוזיאון קלוני
יש הטוענים ש"הרובע הלטיני" הוא פריז האמיתית. ננסה להבין את הקסם של הרובע, נכיר את השדרות, בתי הקפה, המבנים ההיסטוריים, נבקר בארמון לוקסמבורג שניבנה על ידי המלכה מריה דה מדיצ'י, ונסייר במוזיאון החשוב לימי הביניים – מוזיאון קלוני בו נראה את ששת השטיחים של "הגבירה וחד הקרן".

 

הרצאה 9 – מחזור הציורים של מריה דה מדיצ'י – רובנס

המלכה מריה דה מדיצ'י, רעייתו של אנרי ה- 4 ואימו של לואי ה – 13 דאגה להנציח את פועלה באמצעות הצייר הדגול רובנס. עשרים וארבע תמונות ענק מספרות את סיפורה של פריז במאה ה- 16 וה -17.

 

הרצאה 10 – מונמארטר, טולוז-לוטרק וחיי הלילה של פריז

ביקור בפריז ללא חיי הלילה אינו שלם. באמצעות יצירותיו של האמן המיוסר טולוז-לוטרק נסייר באזורי הבלוי, בכנסיית סקרה-קאר ואף ניזכר בכמה מהצגות השעשועים של העיר.נמשיך בביקור בכנסיות נוספות ובכיכרות של העיר.

 

הרצאה 11 –  מוזיאון פיקאסו

פיקאסו בילה את מרבית שנותיו בפריז, יחד עם רבות מהנשים שהיו לצידו וילדיו. ארמון ה"סאל" מכיל את יצירותיו הרבות שנמסרו למדינה כחלק מתשלום מס העיזבון על ידי יורשיו . נלמד את ספור חייו באמצעות יצירותיו.

 

הרצאה 12 – האורנג'רי ומוזיאון מרמורטאן, מרכז פומפידו, ככר ונדם ועוד

נמשיך בסיורנו בעיר – בכיכרות , ברחובות ובמוזיאונים. נתחיל בסיפור העמוד של ככר ונדם, נמשיך למוזיאון המודרני החדיש של העיר – מרכז פומפידו ונסיים בשני מוזיאונים האורנג'רי, בו נראה את ציורי פרחי המים הענקיים של קלוד מונה ומוזיאון מרמורטאן שהינו אוסף פרטי של יצירות אימפרסיוניסטיות.

 

הרצאה 13 – מוזיאון הלובר

למוזיאון הגדול בעולם נקדיש את שתי ההרצאות האחרונות בסדרה. נסייר  ונלמד על יצירות המופת הנמצאות במוזיאון, לפי סדר כרונולוגי, תוך לימוד ההתפתחות, השנויים מתקופה לתקופה ונספר גם על האמנים עצמם.

 

 

 

הרצאות נוספות

דילוג לתוכן